Ενδοδοντία

Ενδοδοντία (απονευρώσεις)

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά τμήματα της οδοντιατρικής καθώς αφορά το εσωτερικό του δοντιού, από το οποίο εξαρτάται η παραμονή του στη στοματική κοιλότητα.
Το εσωτερικό του δοντιού ονομάζεται πολφός και μπορεί να προσβληθεί από μικροοργανισμούς λόγω βαθιάς τερηδόνας ή να νεκρωθεί από θερμοκρασία, τραύμα ή χρόνιας βλάβης του δοντιού.

Ο πολφός αποτελείται από νεύρο και αγγεία τα οποία και αφαιρούνται κατά την ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση).
Μεγάλης σημασίας είναι οι ακρίβεια της θεραπείας και επιτυγχάνεται με απομόνωση, επαρκή καθαρισμό των ριζικών σωλήνων και τρισδιάστατο σφράγισμά τους.

Αναπαραγωγή Βίντεο

Επισκόπηση

Για τον λόγο αυτό, στο οδοντιατρείο μας χρησιμοποιούνται το οδοντιατρικό μικροσκόπιο, εντοπιστής ακρορριζίου, μηχανοκίνητο σύστημα ενδοδοντίας, ψηφιακή ακτινογραφία, υπέρηχοι, διοδικό laser και σύστημα κάθετης συμπύκνωσης του υλικού έμφραξης (γουταπέρκα).

Τα απονευρωμένα δόντια θα πρέπει να αποκαθίστανται το συντομότερο καθώς είναι εύθραυστα λόγω συνήθως της μειωμένης τους οδοντικής ουσίας που τους έχει απομείνει.
Για το σκοπό αυτό, συνήθως χρησιμοποιούνται άξονες από υαλονήματα και ανασύσταση, ή επένθετα ή και στεφάνες ολικής κάλυψης (θήκες).

Οδηγίες μετά από ενδοδοντία (απονεύρωση)

Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η απονευρώση είναι μια οδοντιατρική διαδικασία όπου αφαιρείται ένας οδοντικός ιστός, συνήθως λόγω σοβαρής καταστροφής του δοντιού

Η θεραπεία στοχεύει σε πρώτο στάδιο να απομακύνει όλα τα μικρόβια και τον μολυσμένο πολφό μέσα απο το δόντι και σε δεύτερο στάδιο, να σφραγίσει ερμητικά τις ρίζες με ένα στερεό υλικό ώστε να αποφύγουμε μελλοντικά προβλήματα. Όταν ολοκληρωθεί η απονεύρωση η φλεγμονή μπορεί να θεραπεύσει και το δόντι σώζεται.

Τα συμπτώματα ενός άρρωστου πολφού ποικίλλουν απο στιγμιαίο έως παρατεταμένο, ήπιο έως ισχυρό πόνο μετά την έκθεση σε κρύο ή ζεστό ή στο μάσημα ή στο δάγκωμα ή καθόλου συμπτώματα.

Η διάρκεια της ανάρρωσης μετά από απονευρώσεις εξαρτάται από τον βαθμό της επέμβασης. Συνήθως, οι ασθενείς χρειάζονται μερικές ημέρες για να αναρρωθούν πλήρως.

el